RIP Olivier Clément

Teologul ortodox Olivier Clément a trecut la Domnul la 87 de ani. Cred că i-am citit prima dată, în timpul studenţiei, un volum intitulat „Trupul morţii şi al slavei”. Nu îmi mai amintesc de ce, însă ştiu că am fost contrariat de unele idei expuse acolo. De atunci, i-am citit volumul de convorbiri cu patriarhul Athenagoras şi alte lucrări mai mici, precum un articol în care îşi expunea opiniile referitoare la drepturile omului d.p.d.v. ortodox. L-am aflat adesea în paginile revistei „Contacts”. Nu am reuşit să-i citesc cartea sa de poezii „Le chant des larmes”, poate că reuşesc odată, am auzit că e f. frumoasă şi de folos duhovnicesc. Cunoaştem cu toţii, în final, cât de mult l-a apreciat pe p. Stăniloae, care a primit un doctorat onorific de la St. Serge Paris datorită intermedierii sale. Aflu acum că a primit el însuși un doctorat honoris causa de la Facultatea de Teologie Ortodoxă din București. 

Odihnească-se în pace!

P.S. Cine dorește să citească câteva dintre textele sale frumoase, le poate afla pe pagina p. Iulian Nistea. Spre, exemplu, această Tâlcuire la Rugăciunea Sf. Efrem Sirul, aici (vezi alte linkuri sus pe pagină).

Lasă un răspuns

