Rugăciune pentru Caucaz

În măsura în care putem, să ne rugăm cu toţii o clipă pentru poporul ortodox de pretudindeni, dintre care o parte suferă acum în Caucaz.

Rugăciune pentru pace, de Nichifor Crainic

Slavă Ţie, Doamne, pentru-această noapte.
Somnul meu în unda lunii s-a scăldat,
Din abisul păcii somnului i-ai dat
Deslegări de taine prin năluci de şoapte,
Slavă Ţie, Doamne, pentru-această noapte!

Semăna cu noaptea umilitei naşteri
Când ai rupt pecetea vechiului blestem,
Pacea Ta-nstelând-o peste Betleem
Şi vărsând lumina veşnicei cunoaşteri
Seamană cu noaptea umilitei naşteri.

Îngerul lasă porţile-ntr-o parte,
Cântec fără sunet Te slăvea-n sobor,
Unduiau azurul aripi fara zbor,
Când spre-abisul păcii, năzărit departe,
Îngerul lăsase porţile-ntr-o parte.

Doamne, dă-mi şi mie pacea Ta cerească,
Miezul de tăcere al strigatei vieţi
Care-nflăcărează din fricoşi profeţi,
Măduva ce-mpinge vârful să-nflorească,
Doamne, dă-mi şi mie pacea Ta cerească.

Dă-mi şi mie pacea inimii, Stăpâne,
Flacăra ce nu se zbate-n uragan,
Să răzbesc războiul duhului duşman,
Căci ţărâna trece, sufletul rămâne,
Dă-mi şi mie pacea inimii, Stăpâne.

Tu, răcoarea celui ars pe rug, Iisuse,
Şi dulceaţa celui sfâşiat de leu,
În arena morţii, Dumnezeul meu,
Fii şi răsăritul vieţii mele-apuse,
Tu, răcoarea celui ars pe rug, Iisuse!

Tags: , , ,

Lasă un răspuns

